7 Ara 2008

Sözde geleneksel..















Cuma günleri isteyen herkes akşam yemeğine kendi ülkesinin geleneksel yemeklerini hazırlayabiliyor. Öncelikle tabi baş aşçının yemeği kabul etmesi gerekiyor. Biz de Türk grubu olarak yemek yapmaya karar verdik ama yaptığımız yemeğin "geleneksel" olmasından yana bizim özlediğimiz bir yemek olması daha ön plana çıktığı için köftede karar kıldık sonrasında da ana yemeğin Hasanpaşa Köfte olmasına karar verdik. Köftenin yanında Türk usulü pilav olmalıydı, burda yediğimiz pilav haşlama tarzı olduğu için herkesin damak tadına uymuyor, bir de cacık tabi ki..

Yemek yapma faslı beklediğimizden daha zorlu ve zahmetli olsa da gayet keyifli geçti.. Yaklaşık 7 saat boyunca mutfaktaydık, 260 tane köfte hazırladık, 3 kg pirinçden arpa şehriyeli pilav yaptık ki lapa olmadı. Her şey hazır olduğunda hepimiz çok mutluyduk. Akşam yemeğinde tadım aşamasında yemeklerin beğenilmesi de bir o kadar keyifliydi.

11 yorum:

alt + 168 dedi ki...

ohaaa =)
acaip eğlenmişinizdir de hasanpaşa köfte ne ben hiç duymadım?

secondhandsmile dedi ki...

süperdi:)
neden hasanpaşa ben de bilmiyorum ama, köftenin ortasına patates püresi dolduruyorsun, üstüne de kaşar peyniri serpiştiriyorsun sonra domates sosuyla fırınlıyorsun:9
afiyet olsun:D

alt + 168 dedi ki...

aboo hasanpaşa deyince ben böyle izmir köfte, tire köfte gibi tırt bişi zannettim ama süpermiş hasanpaşa denen arkadaş. merve'nin deyişiyle onları benim üzerime koysan bende nefis olurum lgknslga

NYN dedi ki...

ben de ilk defa duydum hasanpaşa köftesini. güzel bir aktivite olmuş :)

pinksatellite dedi ki...

kulağım çınlamış yettim gari=)
"yemekteyiz" programının hanya şubesi olmuş efenim.elinize sağlık..geldiğinde yapmazsan şerrefsizsin laaa=)

secondhandsmile dedi ki...

mervecim sen istersin de ben yapmazmıyım:p

Canır dedi ki...

oha kofte.esamesi yok buralarda.ya gecenlerde ruyamda bisikletle aliağaya sucuk almaya gidiyordum.uyandıgımda ağlıcaktım yeea.

noraashira dedi ki...

köfteyle püre mi, nalaka : )

secondhandsmile dedi ki...

evet ya sucuk yemek istiyorum ben de..türkiyeye gittiğimde sucuk üzerine süper planlarım var:D

gökşencim dene ve gör diyorum sana:)

alt + 168 dedi ki...

lsfkjaslga caner'in yorumu nolur gözlerden kaçmasın slkghsaklga

gökşen bi sıkıntı yaratma yea... anlayacağın şekilde söyliyim: please don't act like that

Hayzanki dedi ki...

oha, Hasan paşa köfte, çok eski bee, fabrikada çıkmıştı da babam yedirmişti, süper lezzetliydi, zahmetli bişi zaten, güzel yapmışınızdır da sosunu felan...

bi dahaki cuma da şekil bir yemek yapın ama içine iğne atın, boğazına batsın gavurların, muahauahauah, şaka lan şaka...